Kernvisie Methode – zodat talent weer zichtbaar wordt

Steeds meer kinderen en jongeren dreigen uit te vallen op school, of ervaren dat “er niet uitkomt wat er in zit”. Ze doen hun best, maar het lijkt alsof het resultaat achterblijft. Het leren verloopt moeizaam, ondanks alle inzet en begeleiding van thuis en school. Het kan voelen alsof er iets blokkeert, terwijl iedereen overtuigd is dat het kind wél het talent heeft.

Met de Kernvisie Methode help ik leerlingen van het basisonderwijs tot universiteit stap voor stap hun leerpotentieel zichtbaar en inzetbaar te maken. Deze methode is speciaal ontwikkeld voor kinderen en jongeren die anders leren en moeite hebben om hun talenten om te zetten in resultaten. Het gaat om leerlingen die worstelen met concentratie, plannen, automatiseren van vaardigheden, of die het gevoel hebben dat leren veel energie kost zonder dat er zichtbaar resultaat is.

Hoe het werkt:
  • De begeleiding bestaat uit één uur sessies, één keer per drie weken.
  • Tussen de sessies door oefent je kind vijf dagen per week, ongeveer 15 minuten per dag, met ondersteuning van jou als ouder.
  • Door deze combinatie van korte, gerichte sessies en dagelijkse oefening wordt leren overzichtelijk, gestructureerd en behapbaar.
  • Voor leerlingen in het basisonderwijs adviseren we doorgaans 8–10 sessies, in het voortgezet onderwijs 4–6 sessies, en voor studenten in het MBO, HBO of op universitair niveau stemmen we het aantal sessies af op de situatie.

Waarom dit werkt:
  • Het leerproces wordt stap voor stap opgebouwd, zodat het kind weer overzicht en zelfvertrouwen krijgt.
  • Het resultaat is zichtbaar: vaardigheden worden sneller beheerst, plannen en concentreren gaat soepeler, en het plezier in leren keert terug.
  • Kinderen en jongeren ervaren dat hun talenten wél werken, dat ze vooruitgang boeken en dat ze zichzelf kunnen vertrouwen.

Herken je je kind in dit verhaal? Merk je dat het leren steeds moeizamer gaat, ondanks alle steun van huis en school? Wil je dat je kind weer vertrouwen krijgt in zijn of haar eigen capaciteiten en plezier in leren terugvindt?